fredag 12. februar 2010

Hyttekjøkken..............

I dag blir det bilder fra kjøkkenet på hytten. Serviset fikk vi til vårt bryllup, som var for leeeenge siden.
"Litt" pynt på benken, den grønne flasken i bakgrunnen brukte min bestemor til å ha hjemmelaget rips og solbærsaft i, nydelig saft.  Hyllen er laget av gamle materialer, kjøpt hos en antikkhandler for maaaange år siden.
Kjøkkenet er et Ikeakjøkken, kjøpt og montert i 2001. Knottene har jeg skiftet ut noen ganger, for tiden er det glassknotter.
På det lille kjøkkenet trives jeg godt, det er her jeg baker og prøver å koke litt godt mat. Det er her jeg har tid til det som en ellers ikke prioriterer eller har tid til hjemme.
I helgen skulle jeg vært både her og der, men det meste gikk i "vasken". En syk liten Sivertpus gjør at jeg prioriterer å være hjemme med han. Dr. Dyregod har vært her, fått diagnose og medisiner, nå er han på bedringens vei. Han er vår lille "baby", og må passes godt på.
Jeg har vært og kjøpt maling i dag, begynner på toppen og jobber meg sakte men sikkert nedover. Det er en del som skal males, et soverom, gang oppe og nede, to stuer og en trapp. Det tar sin tid, men med god hjelp av min snille malersønn skal det bli så fint når det er ferdig, det ser jeg frem til.
Ha en fin helg alle som er innom.

18 kommentarer:

sylvia sa...

hei.
å så hyggelig et kjøkken du har,nydelig gammelt servis,å hyller.
ja en må passe på dyra sine,godt han er på bedringens vei,
deilig å få malet litt å.men mye jobb ja.
ønsker dere en hyggelig helg.
klem fra sylvia

Hvit Villa sa...

Så koselig kjøkken! Og et nydelig servise :-) God helg til seg og den skjønne pusen!

Nikoline sa...

For eit delikat,lyst og lekkert hyttekjøkken! Ikkje noko rart at du trives der. Synes det var godt å høyra at stakkars pusen vart prioritert eg,det er så alt for mange firbeinte som går for lut og kaldt vatn..
Maling ja... litt av ein jobb me har begge to forstår eg. Eg trives i grunnen med malarkosten,og så er det så innmari kjekt når jobben er gjort!
Riktig god helg:0)

Crinoline sa...

Hei,Mona.Kan fortelle deg at det også er veldig lenge siden vi giftet oss også....Nydelig kjøkken du har på hytta.Til våren skal vårt hyttekjøkken også males.Så godt at pusen er bedre.Vi har en liten hund som er vår baby.God helg.Klem

Hulda sa...

Så koselig kjøkken dere har på hytta. Minner meg om kjøkkenet her, er så fint med panel på vegger og skap. Blir så koselig. Nydelig den hylla dere har med bryllupsserviset i. Flotte bilder! Bra det går framover med pusen.:)

Anitas hus sa...

Oi, tenk å ha ett så flott kjøkken på hytta. Her så det virkelig koooos ut.
Masse lekker pynt også. Likte så godt serviset ditt.
Ja, male det blir vi vel aldri ferdig med;)

Håper pus blir fort bra igjen stakkar.
Ha en fin helg!
Klem, Anita:O)

rosenresli sa...

Dear Kreoline,

what a wonderful collection of bluewhite porcelain you have, so pretty.
And the glassknobs are so beautiful too! I have reproduced old french bluewhite porcelain knobs on the doors of my kitchen and glass knobs on my big white dresser in my sleeping room.

lots of lovely greetings,
rosenresli

Kristin sa...

Hei!

Så heldig du er som har hytte med et så koselig kjøkken! Bildene kunne glidd rett inn i 'Lev landlig', må være en fryd å lage mat der!..
Har selv golden retriever som har vært inn og ut hos dyrlegen i 5 år.. Han sliter med allergi(!) og har havnet i en rekke merkelige situasjoner. Synes så synd på dyra som ikke får uttrykt seg!.. Ta godt vare på katten din. God bedring!

Hilsen Kristin på Akeleiegården (ny i gamet!)

Ruths datter sa...

For et nydelig kjøkken dere har.Ble helt betatt jeg.Må se mer
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Såkoselig kjøkken! Digger den hylla di. Er ute etter noe liknende til vårt kjøkken, men har har verken materialer liggende eller snekkerferdigheter. :-)

Mitt hvite hus sa...

Skjønne Sigvart pusen...godt han har fått medesin..

Fo9r et herlig kjøkken dere har på hytta... og det fine service... skjønner veldig godt at du stortrives der..'

Ønsker deg en fin helg...

klem Kerstin

Margrethes hus og hage sa...

Det var et koselig hyttekjøkken. Det er kjekt med ting man lager selv, og hyllen var kjempelekker.

Stakkars pus, da... Det er puslete når de blir syke. Men godt man kan få hjelp, og få de på bena igjen.

Ønsker deg en fin helg. Hilsen Margrethe

Solrosa sa...

God bedring til Sivertpus, da! Kjempefint hyttekjøkken! *drømme*

God helg!

Solrosa

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Så flott det serviset.....og koselig hylle og kjøkken.....heldig du som har en malersønn:)
kos deg
klemklem

BROCANTE sa...

Veldig lyst og trivelig. Serviset ditt er jo en klassiker. Jeg er veldig glad i blått og hvitt også.
Kos deg videre - du er på hytta kanskje?

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Tusen takk for hyggelig hilsen:)

Er innom for å ønske deg en riktig fin dag i morgen!!!

Klem
Anette:)

p.s. nydelige bilder i dagens innlegg. Sååå vakkert servise!!

liven sa...

Hei Mona!!
Nyyyyyter bildene...du vet vel det!!! Kjempefin oppvaskkurv....en slik kunne jeg tenkt meg til der jeg tar oppvasken for hånd!!
Stakkars Sivert....håper det går bedre!!
Har hatt et styr med Max her denne uken. Han kom hjem med igjenklistret øye...og så ikke ut! Ble til at vi reiste til dyrlegen og fikk han kastrert, fikset på øye og barbert! Han var full av klumper i pelsen. Han skulle holdes innendørs.....men tror du ikke han kom seg ut....sterk som en bjørn fikk han opp håndtaket på vinduet og stakk ut!! Passe dritings etter narkosen! Gikk og letet en time på natten men ingen Max! Om morgenen var han tilbake på vaskerommet...glad og fornøyd :o)Så nå vurderer jeg å kalle han Rambo istedet :o)Han ser ikke ut.....men er fornøyd og flink å ta sin pencillin :o) en lang kommentar til deg i dag....hihi::
Ha en flott søndag :o)

Maliva`s verden sa...

Hei...skjønner godt at du koser deg på det sjarmerende kjøkkenet der ja.
Takk for veldig hyggelig tilbakemelding ang.teppet mitt. Jeg kan virkelig anbefale dette garnet....bløtt og godt å hekle med. Så er det lurt å sikre seg fargekodene å legge av hvis du skal lage et stort teppe. Veldig ofte skjer det forandringen i fargekodene..Lykke til...Klem fra Maliva